torsdag den 19. februar 2015

Mike Wazowski bogmærke

Valentinsdag begyndte allerede fredag aften. Vi hev madrassen ind i stuen og camperede derinde helt til søndag middag. Vi har gjort det før, og det er bare mega hyggeligt - jeg kan kun anbefale det til andre. Dyner, kærlighed, snack, film, hækling, kys, sterinlys, morgenmad på sengen mv. Fantastisk weekend, som gik alt for hurtig! - men nok om det <3


Endelig kan jeg fremvise min lille nye ven, Mike. I øjeblikket er jeg igang med at læse den sidste bog i Fifty Shades trilogien "Fri"og da jeg er i en periode, hvor jeg ikke får læst så meget, fordi alt mulig andet også fanger min interesse, så syntes jeg at jeg manglede et lille bogmærke, som kunne minde mig om, hvor langt jeg nu er nået.

Jeg var næsten færdig, da min svigerinde ser, hvad det egentlig ender ud med, og med det samme ligger hun en bestilling ind. Hun mener at han ville kune give lidt liv til hendes jura bøger, så jeg skal lige have bikset endnu en sammen, da jeg ikke kan undvære min egen lille følgesven. Men mon en lyserød udgave passer bedre til hende. Hihi.


Opskriften har jeg selv bikset sammen ud fra et billede af Mike Wazowski fra Monsters Inc., så hvis du også er faldet for Mike, så er min opskrift lige her.

Hæklenål 2,5 nål
Bomuldsgarn fra Søstrene Grene

Hoved
1. magisk ring med 8 fm = 8 masker
2. 4 x (2 fm og en fm) = 12 masker 
3. 4 x (2 fm og 2 x enkelt fm) = 16 masker
4. 4 x (2 fm og 3 x enkelt fm) = 20 masker
5. 4 x (2 fm og 4 x enkelt fm) = 24 masker
6. 4 x (2 fm og 5 x enkelt fm) = 28 masker 
7. 4 x (2 fm og 6 x enkelt fm) = 32 masker 
8. 4 x (2 fm og 7 x enkelt fm) = 36 masker 
9. 36 fm = 36 masker
10. 36 fm = 36 master
11. 4 x (1 indtag 7 enkelt fm) = 32 masker
12. 4 x (1 indtag 6 enkelt fm) = 28 masker
13. 4 x (1 indtag 5 enkelt fm) = 24 masker
14. 4 x (1 indtag 4 enkelt fm) = 20 masker - put fyld i
15. 4 x (1 indtag 3 enkelt fm) = 16 masker
16. 4 x (1 indtag 2 enkelt fm) = 12 masker - fyld mere i
17. 4 x (1 indtag 1 fm) = 8 masker
Afslut og sy garnet ind i hovedet

Fødder og ben
1. 5 lm, vend
2. Spring over 1 m og lav 4 fm 1 lm vend
3. 4 fm 1 lm vend 
4. 4 fm 1 lm vend
5. 1 indtag - 1 fm - 1 indtag - 1 lm vend
6. 2 fm - 1 lm vend
7. 1 indtag
8. 80 lm
9. 1 fm i anden lm fra nålen - 1 lm og vend
10. 2 fm - 1 lm og vend
11. 2 fm i hver m = 4 masker - 1 lm og vend
12. 4 fm - 1 lm og vend
13. 4 fm - 1 lm og vend
Slut herefter fødder og ben med fm hele vejen rundt og afslut
For at adskille tæerne, kan du sy to linjer på hver fod

Øje
(Start med sort garn)
1. Lav en magisk ring med 6 fm = 6 masker - skift farve til blå
2. 2 fm i hver, 1 km i første maske = 12 masker - skift farve til hvid
3. 2 fm i hver, 1 km i første maske = 24 masker
(som en lille detalje, kan man hækle et øjenlåg (5 fm) videre med grønt garn)
Afslut, men behold et langt stykke garn til at kunne sy øjet fast med

Horn (der skal laves 2 stk.)
1. Lav en magisk ring med 3 fm = 3 masker
2. fm i hver maske = 3 masker
Afslut, og behold et stykke garn til at kunne sy hornet på

Sy ben, horn og øjet fast


Voila! - et stk Mike Wazowski bogmærke


beke*

Ingen kommentarer:

Send en kommentar