mandag den 25. maj 2015

Pyntet ledning til globus loftslampe

Min søster har været kreativ med en globus. Hun er flyttet i lejlighed for noget tid siden (næsten lige ved siden af mig), men havde ikke rigtig fundet den lampe, som hun syntes passede over hendes spisebord. Hertil fik hun en ide. Hun er glad for at rejse, så hvorfor ikke omdanne en globus til en lampe. 
Med lidt rådførende ord fra farmand, fik de lavet den flotteste globus-lampe. Der var dog lige en ting, som hun syntes der manglede. Den hvide ledning passede ikke rigtigt globussen. Så hun spurgte til, om jeg ikke kunne gøre et eller andet. 

Hun fik lov til at vælge farven, og så var jeg klar til at fikse det. Hun valgte en blå som matchede til vandet på globussen. Det passede mig udmærket, at melodi grand prix kom på tv lørdag aften, for der fik jeg taget en ordenlig tørn på ledningen. Plus at jeg var yderst tilfreds med at vinderen i år fra Sverige. - Han var i hvert fald også vinderen i mine øjne.
I går aftes fik hun den med hjem, klar til at blive hængt op derhjemme. 

Langs hele ledningen har jeg lavet masser af fastmasker. Der kommer en kant, med de følgende masker, men her kan hun vende ledningen/maskerne, så de peger op mod loftet/ud mod vinduet. Det er helt op til hende.
Når man laver denne form for fastmasker, så er det vigtigt at lave nok - altså presse dem sammen, så man ikke får "lufthuller", hvor man kan se den hvide ledning imellem.

bekes*

Ingen kommentarer:

Send en kommentar