søndag den 24. maj 2015

Hæklet pude - Tunesisk hækling del 3 - Færdig

Så er min pude færdig og jeg er okay tilfreds, eftersom det er første gang jeg hækler/syer et pudebetræk. Dog er det bestemt ikke sidste gang. Øvelse gør mester.! Er det ikke sådan man siger?
Jeg havde fået lov til at låne min mors "gamle" symaskine, så jeg kunne sy bagstykket på. Det tog lidt tid, før vi fik den fragtet omme fra hende om til mig. Og så har jeg ellers kastet mig ud i det, med det jeg nu kan huske fra folkeskolen og det jeg har set min mor gøre.

Det tog ikke lang tid at sy sammen, men til gengæld, har det taget lidt længere tid at hækle forstykket, end jeg lige regnede med.


Ting jeg skal huske på til næste gang er, at give forstykket 1 cm mere på alle sider og være opmærksom på pudens hjørner når det skal syes sammen. Så tror jeg den vil være helt perfekt.!!

bekes*

Ingen kommentarer:

Send en kommentar