onsdag den 21. januar 2015

Pasta eksperiment

Her til aften har jeg lavet mit lille pasta eksperiment, som jeg ikke har navngivet endnu. En dag for længe siden, hvor kæresten og jeg var i dovent humør til at lave aftensmad, og havde stor lyst til takeaway-pasta, fandt jeg energi til at eksperimentere lidt med hvad vi nu havde i køleskabet. (Der var jo alligevel lidt langt ned til pizzamanden)

Det var en succes, og de gange, hvor vi har haft lysten til at få takeaway-pasta, så overvejer vi, hver gang, om vi ikke skulle handle ind til eksperimentet i stedet, hvilket vi har gjort lige siden.

Jeg aner ikke om andre har lagt en opskrift op som ligner, men her er min. 
OBS. man bør ignorere kalorieantallet i retten, og i stedet nyde det.!

Passer til 3-4 personer
30 min tilberedningstid

Ingredienser:
150 g Bacontern
350 g Kyllingefilet
250 ml Fløde
500 g Dolmino
400 g Spagetti
1 spsk Majsolie
½ tsk Salt
½ tsk Oregano

  1. Sæt 1 liter vand i kog med majsolie og salt
  2. Samtidig brun bacontern i en wok
  3. Når bacontern er brunet, skær kyllingfileterne i mindre stykker og kom dem i wokken
  4. Når spagettien er færdigkogt, hæld vandet fra og kom det over i wokken, når kyllingen er stegt
  5. Kom herefter Dolmino i, rør rundt og lad det simre 2-3 min
  6. Tilsæt nu fløden og oregano, rør rundt og lad det simre 5 min


og Voila...!!! Lækker pastaret :)

Det kan med fordel serveres med en grøn salat og hvidløgs brød. Muuums <3

beke*

Ingen kommentarer:

Send en kommentar