søndag den 29. marts 2015

Sikke fantastiske dage


Ugen er nærmest fløjet afsted. 

Jeg har 2 uger (incl påsken) tilbage på mit nuværende job (barselsvikariat). Der er flere opgaver som skal uddelegeres til mine kollegaer, og meget af min uge at gået på det + diverse møder. Det har nærmest været minimal, så lidt jeg har sat på min plads. Til at starte med, var det lidt underligt at skulle afgive mine opgaver, men jo mere jeg accepterede tanken omkring, at nu skulle jeg til at være arbejdsløs, jo nemmere var det at lære fra mig. Til sidst havde jeg følelsen - "ok, nu skal jeg hjem og være arbejdsløs, og så må jeg se hvad det bringer".

Men, torsdag var jeg til samtale ang. et pludselig opstået vikariat i Viborg. Der var sat en time af til samtalen, men da jeg gik derfra havde det taget 1 1/2 time. Det var en rigtig god samtale, og jeg gik derfra med en god følelse i maven. Jeg havde taget min "lykke-skjorte" på, som havde givet mig held tidligere, og ellers var jeg klar på at de måtte skyde med alle deres spørgsmål. De slutter af med at de håbede på at kunne give mig svar samme dag, eller næste dag, aller senest efter påske.

Som noget af det første jeg gør, da jeg kommer ud i bilen er, at jeg ringer til min kæreste og fortæller om, hvordan det gik. Jeg ligger godt mærke til, at jeg får to SMS'er mens vi snakkede, men tænkte, at det "bare" var min mor, som ville høre til, hvordan det var gået. Men, det var sku dem. De havde ringet 10 min efter jeg gik ud af deres dør. Jeg ringer op, og får beskeden - "Vibeke, du ved ikke hvad vi har gang i lige nu? Vi er igang med at ansætte dig i vikariatet". Nøjh jeg blev glad. Det var så fantastisk! Jeg slutter fredag d. 10 april, hvor jeg er nu, og starter 13 april i Viborg. Wee, det kan ikke passe bedre. Nu må jeg nyde så meget af Påsken jeg kan og samle masser af energi til det nye job. Det bliver så spændende at komme igang med noget nyt.
Fredag holdte mine svigerforældre Rubinbryllupsdag. 40 år.! Det havde de valgt at fejre med en mini-familie-fest hjemme hos dem selv. I løbet af dagen, fik jeg nogle SMS'er, om svigermor godt kunne begynde med flødekartoflerne nu, og om 2 fade var nok til 23 mennekser mv. Hehe, så jeg var allerede med til forberedelserne da jeg var på arbejde.

Det var en rigtig hyggelig aften, og jeg er sikker på, at de havde en god fest. Det var en succes, alle hyggede sig, maden var rigtig god og vi kom sent hjem. I gave havde os unge mennesker givet dem en George Jensen "Flora" vase, som de havde ønsket sig, + en fin buket blomster til.

bekes*

Ingen kommentarer:

Send en kommentar