fredag den 8. maj 2015

Galla butterfly

I denne stund er min yngste lillebror til galla på gymnasiet. I den anledning har jeg hæklet en butterfly til ham. Min første, og slet ikke den sidste, butterfly.

Han havde sendt et billede til mig, af hendes kjole, desværre ikke i særlig god kvalitet, men bare for at få en fornemmelse for farven, så han kunne matche med sin date. Jeg fandt noget garn, som jeg syntes der lignede på billedet og så ellers igang.

Jeg er overrasket over, hvor simpelt det egentlig er, at lave en butterfly. Min inspiration fandt jeg hos "frøknen og baronen". Men da min første udgave af butterflyen nærmest lignede en klovne-butterfly i størrelsen, så måtte jeg selv igang med at rette til og lade fantasien udfolde sig.
Jeg holdte min kærestes butterfly op imod denne igennem hele arbejdet, for at få ligende størrelse. 

Den er lavet i tre dele. 1. Selve sløjfen. 2. Knuden på sløjfen og 3. Halsbåndet. Jeg har lavet den kun ud af fastmasker, med nogle enkelte rækker farveskift til halvt-metallook garn. Dog har jeg kantet knuden med kædemasker hele vejen rundt, for at slutte den pænt af.

Sammenlagt, vil jeg tro at jeg har lagt tre timer i den, en garnnøgle og masser af søskendekærlighed. <3

*bekes

Ingen kommentarer:

Send en kommentar