tirsdag den 20. december 2016

Til og fra kort i trylledej

Da jeg for længe siden lavede hånd og fodaftryk af lille N i trylledej, fik jeg ideen til at lave til og fra kort i det til jul også.
Nu er julen kommet og jeg har formået at lave 15 til og fra kort i en lille potion trylledej. Det tager faktisk ikke lang tid at lave, dog skal de have lang tid i ovnen bagefter, hvilket resulterede i at jeg kom lidt senere i seng, end beregnet.

Jeg har brugt småkage udstikkere i juleformer, og så har jeg nogle små bogstaver (købt i Søstrene Grene) til at presse "Til" og "Fra" i hver form. Til sidst har jeg prikket et lille hul med en hæklepind, så der kan komme noget bånd eller en snor igennem.

Opskrift på trylledej

  • 2 dl hvedemel
  • 1 dl fint salt
  • 1 spsk olie
  • ca 1 dl vand
Alle ingredienserne blandes sammen, dog tilsæt kun vandet lidt af gangen, så du kan føle konsistensen på dejen. Den skal føles som modellervoks.

Der er flere meninger om at bage sin trylledej på, jeg valgte den sikre metode, som skulle forhindre trylledejen i at sprække.

Start med at lade dem være i ovnen ved 50 grader i en time, derefter 75 grader i en time, 100 grader i en time og til sidst 125 grader i en time (dvs. 4 timer i ovnen)

God fornøjelse

bekes*

Ingen kommentarer:

Send en kommentar