fredag den 17. marts 2017

Hæklet flagranke med broderet navn

Her er jeg igen 😇
Som tidligere sagt, så flyver tiden jo af sted. Det bliver spændende når jeg skal på arbejde om to måneder, hvor lidt tid jeg egentlig får om dagen, både til min datter, kæreste, med også til bloggen og mine kreative udfoldelser.

I øjeblikket går det meste af dagene med at gøre rent/rydde op og stå i køkkenet, og lave mad til hhv. lille N, mig og farmand når han kommer hjem fra job. Men indimellem tager jeg tid til mig selv, (selvfølgelig først når hun sover).

Jeg har fået kreeret en af mine ting fra min to-do-liste. Sådan - tjek!. Det er sådan en rar følelse, og sikke en tilfredsstillelse når det er blevet lige som man ville have det!

Det er blevet til en hæklet flagranke til N, som skal på hendes tremmeseng. Inspirationen og opskriften på flagene, har jeg fra bloggen Garngrammatik. Den er lige til at gå til, her skal bruges luftmasker, fastmasker og sammenhækling af fastmasker. Det er et meget nemt, praktisk og hurtigt projekt, som man også kan have med på farten i bilen, besøg hos bedsteforældrene, i bussen og ellers til afslapning i sofaen.

Garnet er som sædvanligt fra Søstrene Grene, og jeg har brugt en hæklenål str. 3,5. Til brodering har jeg brugt en alm. synål og så en guldtråd (farmands valg).

Jeg har hæklet flagene sammen med, først 20 lm, kædemasker igennem det første flag, 10 lm, og så kædemasker igennem næste flag, mv. for så at slutte af med 20 lm igen.

Afhængig af, om du vil have km på bagsiden eller fronten af flaget, så vær opmærksom på, hvordan du hækler "snoren". Jeg valgte at have den mere fremtræden på fronten, så den matcher hele snoren.

Jeg håber at, jeg har inspireret andre til flere lignende projekter. I det mindste syntes jeg at den er lidt hyggeligt. Så må vi se, når damen bliver lidt ældre og får sig helt egen mening om indretningen af værelset, om den får lov til at blive, eller om den skal i mindekassen.

* bekes






1 kommentar:

  1. Hvordan har du broderet bogstaverne, så det ikke bliver grimt på den anden side?

    SvarSlet