fredag den 15. september 2017

Halløøøøøj - jeg er tilbage

Hvor er hele 2017 blevet af. Vi skriver i dag 15. september og jeg aner ikke hvor dagene flyver hen. Der er sket så meget siden jeg sidst var herinde forbi, og jeg har desværre nedprioriteret bloggen, på jeres bekostning. Jeg har nu som mål, at dele ud igen, med hvad jeg nu går og sysler med og måske lidt andet med.

På de sidste 6 mdr. har der været fart over feltet herhjemme. 

  • Lille N startede i april i dagpleje, hvor vi tumlede lidt med, at hun ikke ville spise i den første periode. Det gik dog heldigvis over efter 1½ uge, men for os var det en lang tid. Den dag i dag, der kører det bare, og hun har så travlt med at komme ind og lege om morgnen, at hun næsten ikke får sagt farvel til mor og far.
  • Vi har fået plantet hæk hele vejen rundt om grunden, hvilket vi ikke kunne gøre uden familiens hjælp, både med stærke arme, men også som barnepige. Og så er vi glade for, at de kunne bestikkes med god mad og dessert som betaling.
  • N har haft et års fødselsdag, hvilket nok var en større dag for mor og far end for hende selv. Denne dag fejrede vi hjemme med brunch, med den nærmeste familie. 
  • N lærte få dage inden hendes fødselsdag at gå. Det er helt utroligt, hvad et lille menneske kan udrette på blot et år. I dag løber hun rundt omkring, elsker ta-fat og har bestemt fået sine egne holdninger.  
  • Vi har været på ferie i Malaga, vores andet lille hjem, hvor jeg sagtens kunne have brugt mere tid nede, end den uge som vi "kun" var afsted. 
  • Vi har desværre måtte tage afsked med min kære morfar, som nu langt om længe kunne mødes med sin elskede i himlen.
  • Der har været 1 års gennemgang af huset, hvor det hele blev løst uden problemer. Vi mangler blot at en gulvmand kommer og kigger på en meget lille åbning i gulvet i stuen, blot for at se, hvad det måske kan udvikle sig til, og for at Huscompagniet kan notere det hos dem, hvis der skulle ske yderligere.
  • Og som det sidste store, så skal lille N være storesøster til november. D. 29. november har jeg termin med lillebror, og om 10 arbejdsdage går jeg på en meget tiltrængt barsel. Jeg kan tydeligt mærke på kroppen, at det er hårdere her anden gang, formentlig pga. at der ikke er mulighed for at slappe af på samme måde, som sidst. Men nøjh vi glæder os.
Nu går vi en stille periode i møde, mødt af et par familiefødselsdage, men ikke noget mere vild end det, så vi nu kan gå igang med rede-byggeriet igen, til når lillebror vil melde sin ankomst. - Jeg er allerede startet på et lille babytæppe til ham, som jeg håber jeg kan blive færdig med inden så længe, så jeg måske også kan nå lidt mere inden november. 

Vi skrives ved. 

bekes*

Ingen kommentarer:

Send en kommentar